Svetovni dan zdravja…

Svetovni dan zdravja

Generalna skupščina Svetovne zdravstvene organizacije (WHO), ki je bila ustanovljena leta 1948, je 7.april določila za svetovni dan zdravja. Vsako leto so v želji po večjem obveščanju javnosti na ta dan izpostavi določeno temo s področja zdravja. Letošnji Svetovni dan zdravja je tako posvečen sladkorni bolezni.

Skrb za zdravje in psihofizično kondicijo posameznika je v današnjem času nadvse pomembna.


SPANJE

Bodimo pozorni, da si zagotovimo zadostno količino spanja. Pomislite, koliko ur spite vsako noč. Večina ljudi potrebuje od 7 do 9 ur spanja na noč. Če imate težave s spanjem, je pomembno, da se o njih pogovorite z zdravnikom, ki vam bo pomagal in svetoval, kako jih rešiti.


VZPOSTAVLJANJE RUTINE

Znanstvena razlaga tega je, da ko se organiziramo in vemo, kaj pričakovati, nam preostane več energije, ki jo lahko uporabimo za varovanje svojega duševnega in telesnega zdravja. To ne preseneča, saj rutina varuje in pomaga ljudem, da se počutijo varnejše, ker vedo, kaj lahko pričakujejo. Odsotnost vsakdanje rutine lahko negativno vpliva na stres, spanje in prehranjevanje. Znanstveniki menijo, da lahko rutina prek strukturiranosti in organizacije spodbuja zdravje in dobro počutje. Rutina lahko pomaga zmanjšati stres in pozitivno vpliva na razpoloženje. Poleg tega izboljša ne le duševno zdravje, temveč tudi telesno zdravje in splošno počutje.


OBVLADOVANJE STRESA

Znanstveniki so ugotovili, da je stres običajna reakcija, ki se pojavi kot odgovor na grožnjo ali težavo. Temu včasih pravimo stresni odziv, priprava na »boj ali beg« in je naraven odziv na nevarnost. Stres v telesu povzroča odzive, ki omogočajo, da se spoprimete z grožnjami ali težavami. Oseba pri sebi opaža razbijanje srca, hitrejše dihanje, napetost mišic in potenje. Ko je grožnje ali nevarnosti konec, ti simptomi običajno izzvenijo. Stres lahko vodi do pretiranega odziva organizma. Sproščanje na način, ki vam ustreza, utegne zmanjšati stres.


BOLJ ZDRAVO PREHRANJEVANJE

Zdrava in uravnotežena prehrana je pomembna za ohranjanje telesnega in duševnega zdravja. Vendar pa nekateri ljudje nimajo apetita, ko so depresivni, zato pri njih obstaja tveganje, da bodo postali podhranjeni. Drugi iščejo tolažbo v hrani in pri njih obstaja tveganje, da se bodo zredili. Jejte zelenjavo, sadje in polnozrnata žita, kot so npr. polnozrnati kruh ali polnozrnate testenine in rjavi riž. Jejte manj predelanih ali pakiranih živil. Jejte živila, ki vsebujejo puste beljakovine in »dobre maščobe«, vključno z mastnimi ribami. Pijte veliko brezalkoholnih nesladkanih pijač in pijač, ki ne vsebujejo kofeina (npr. vodo).


PREŽIVLJANJE ČASA V NARAVI

Ljudje preživimo vedno manj časa v naravi. Toda raziskovalci menijo, da utegne naravno okolje zmanjšati simptome psihičnih bolezni. Vpliv naravnega okolja vzpodbudi občutke sreče in zadovoljstva. Narava različnim ljudem pomeni različno in vključuje različna mesta in prostore. Običajno si naravno okolje predstavljamo daleč proč od mest. V resnici pa je narava povsod okrog nas, rože in rastline pa lahko prinesejo naravo bližje vam, v vaš dom. Pomembno je, da si vzamete čas in usmerite svojo pozornost v naravno okolje, ga izkoristite in znate ceniti.


TELESNA AKTIVNOST

Telesna dejavnost je povezana z izboljšanjem telesnega zdravja, zadovoljstva z življenjem, duševnega funkcioniranja in psihičnega dobrega počutja. Poleg tega lahko tudi zmanjša simptome psihičnih bolezni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *